خدمات دندان پزشکی زیبایی

مراجعه به دندانپزشکی و مشاوره درست و کامل توسط دندانپزشک مهم‌ترین کار برای زیباسازی دندان‌ها است که در آن خدمات گوناگونی توسط دندانپزشکان مجرب ارائه می‌شود. در واقع دندانپزشکی زیبایی تلفیقی از علم و هنر است. هنری که با سلامت و زیبایی دندان‌ها ارتباط مستقیمی دارد.

با پیشرفت علم و فرهنگ بهداشت دهان و دندان نیز بین عموم مردم در اولویت قرار گرفته است و داشتن لبخندی زیبا و دندانهای سالم و خوش فرم نیز مورد اهمیت واقع گردیده است. همه افراد دوست دارند زمانی که لبخند می‌زنند، دندان‌های ردیف شده و سالمی داشته باشند. دندان‌هایی که نه تنها با یکدیگر هماهنگ شده‌اند، بلکه سفید و درخشان در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

زیبایی لبخند و تأثیر آن بر روی دیگران بر هیچ کسی پوشیده نیست. به همین علت افراد بسیاری به سمت خدمات زیبایی همچون انواع لمینت و ایمپلنت گرایش پیدا کرده اند، اما توصیه ما قبل از شروع انجام هر نوع درمانی مراجعه به دندانپزشک حاذق و دلسوز و چک آپ کلی دندان ها و سپس شروع انجام بهترین روش زیبایی دندان است. در زیر مجموعه‌ای از انواع خدمات دندانپزشکی زیبایی را به شما معرفی نموده‌ایم:

ونیرکامپوزیت

یکی از مهم‌ترین و رایج ترین روش های زیبایی در دندان‌ها استفاده از باندینگ کامپوزیت است. با کمک باندینگ می توان در کمترین زمان، تفاوت چشمگیری در لبخند ایجاد کرد. باندینگ کامپوزیت مواد همرنگ دندان هستند که برای پر کردن دندان‌ها و اصلاح بدفرمی آن ها به کار می‌رود. باندینگ یک روش ترمیمی سریع و جذاب است که با کمک مواد رزینی و نرم، روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و سپس با کمک اشعه فرابنفش، مستحکم می‌شود. از باندینگ به عنوان روشی بدون درد و سریع نام می برند که برای پر کردن پوسیدگی های دندانی بسیار مناسب است. در نهایت توصیه ما به شما این است که برای انجام درمان های زیبایی در بهترین زمان و با صبر و شکیبایی به دندانپزشکی که از تکنیک و مواد مناسب با تجهیزات خوب برای درمان بهره می برند مراجعه کنید.

کاشت نگین

نگین دندان، سنگ یا جواهری می باشد که برای زیباتر شدن لبخند از آن استفاده می شود. جنس آنها معمولا از برلیان، کریستال و طلا بوده و بسیار ریز و براق هستند. قیمت نگین های دندانی متفاوت بوده و هزینه کاشت نگین به نگین مورد نظر شما و نحوه کاشت آن بستگی دارد. نگین دندان را بر روی دندان های پیشین که هنگام لبخند زدن نمایان می شوند می چسبانند. برق زدن دندان ها هنگام لبخند، زیبایی و درخشش خاصی به لبخند شما می بخشد. نگین هایی از جنس کریستال دوام بیشتری نسبت به برلیان دارند اما برلیان درخشش بیشتری در مقایسه با کریستال داشته و زیباتر به نظر می رسد. کاشت نگین را به دندان پزشک بسپارید و به هیچ وجه در آرایشگاه هایی که برای این کار تبلیغ می کنند، اقدام به کاشت نگین نکنید زیرا در این شرایط امکان آسیب به دندان بسیار بیشتر می شود.

لمینت

یکی از پرطرفدار ترین خدمات دندانپزشکی لمینت دندان ها می باشد. لمینت را می توان جز خدمات زیبایی به حساب آورد. بعضی از افراد دارای دندان های زرد یا ترک خورده هستند در چنین حالتی می توان به کمک لمینت این مشکلات را برطرف نمود. در حقیقت لمینت رو کشی همرنگ دندان ها است که نقص های ظاهری دندان را برطرف می کند و سبب زیبایی لبخند می شود. برای اجرای لمینت نیاز است مقداری از دندان ها تراشیده شوند. این کار توسط دندانپزشک متخصص انجام می شود. کامپوزیت همانند لمینت، برای اصلاح شکل دندان ها به کار می رود و یکی از خدمات زیبایی دندانپزشکی می‌ باشد. اما فرق کامپوزیت با لمینت این است که برای کامپوزیت نیاز به تراشیدن دندان ها نیست.

جرم گیری

یکی دیگر از خدمات دندانپزشکی، جرم گیری می باشد. خدماتی که توسط دندانپزشکان ارائه می شود شامل دو دسته است. بعضی از این خدمات مربوط به امور زیبایی بوده اما بعضی دیگر از خدمات درمانی می باشند. البته می توان گفت بعضی از خدماتی که توسط دندانپزشکان ارائه می شود هم شامل خدمات زیبای بوده و هم شامل خدمات درمانی می باشند. جرم گیری را می توان از جمله موارد زیبایی به حساب آورد. منظور از جرم گیری برطرف کردن رسوب هایی می باشد که در قسمت پایین دندان و نزدیک به لثه قرار دارد. این رسوب ها باعث می شوند دندان ها رنگ تقریباً زردی داشته باشند. زردی دندان های یکی از اصلی ترین عاملی های است که سبب می شود لبخند فرد، زیبا به نظر نرسد. در صورتی که جرم گیری به موقع انجام نشود ممکن است منجر به پوسیدگی دندان شود و مشکلات ثانویه پیش بیاید.

بلچینگ یا سفید کردن دندان ها

بلچینگ یکی دیگر از خدمات دندانپزشکی بوده که جز دسته خدمات زیبایی قرار می گیرد که پس از معاینه و تجویز هم در خانه و هم در دندانپزشکی امکان پذیر است. سفید کردن دندان ها می تواند به زیبایی کمک بسیار زیادی بکند با استفاده از این روش می‌ توان در کم ترین زمان ممکن ۲ تا ۳ درجه دندان ها را سفید نمود. در این روش از ماده‌ ای به نام پراکسید هیدروژن استفاده می شود و دندان ها برای مدتی سفید می شوند.